elgranviatge@gmail.com MAPA del RECORREGUT

divendres, 17 d’agost del 2007

Tremolors

Haviem arribat a Lima a mitja tarda procendents de Cusco després d'un viatge de 20 hores de bus. El Sisme ens va sorprendre en un cyber-cafè on precisament estàvem actualitzant el nostre blog. Eren les 18:40 quan va començar a tremolar tot, els primers segons no saps ben bé què està passant però de seguida reacciones i assimiles que es tracta d'un terratrèmol. Tot i que la nostra reacció va ser molt tranquila, molt més que moltes de les persones que eren a l'edifici en aquell moment, no podem amagar que aquells instants van ser prou desagradables. Doncs això, ens vam aixecar tranquilament i ens vam situar sota un marc d'una biga, zona senyalitzada com a "segura en caso de sismo". Sota la biga és on vam passar els dos minuts ben bons que va durar el "vaibé" del terra i l'edifici, no vam tenir una noció clara de quan va durar però si que us hem de dir que es va fer molt llarg... "no pararà això o què?". Finalment i després d'un augment d'intensitat en els últims segons es va acabar el patiment. Sortim al carrer on hi ha un cert pànic i confusió. Tothom vol trucar a casa i saber dels seus familiars però les linies estan saturades. Som al centre de Lima, on les cases son força antigues, tot i així tot segueix d'en peu i només hi ha hagut desprendiments d'algun troç de façana o algun fragment de les cases més antigues. Després del sisme principal es van poder notar fins a 3 o 4 rèpliques molt més suaus però que no deixaven de posar-te en tensió. Estem ben sencers i en tenim una de grossa per explicar.

Segons les notícies que tenim, l'epicentre ha estat davant la costa de Pisco, aquesta ciutat i la d'Ica són les més afectades. Tan sols feia unes hores que haviem passat per aquestes ciutats seguint la Panamericana, actualment tallada pels desprendiments. Les últimes xifres parlen de més de 500 morts, la majoria al departament d'Ica. Nosaltres vam visitar fa uns dies tan Ica com Pisco i la veritat és que és una zona força pobre, on la majoria d'edificis estan construits amb materials molt humils com el que anomenen "adove", una mena de barreja de fang i palla.

Això és tot el que nosaltres us podem dir, de segur que vosaltres esteu més ben informats des de Catalunya. Ahir mateix al vespre vam agafar un bus fins a Huaraz, a la cordillera blanca, justament on l'any 1970 van morir més de 50.000 persones a causa dels efectes d'un terratrèmol. El bus va sortir amb unes hores de retard a causa del colapse circulatori que es vivia a la capital. Nosaltres seguim el nostre viatge cap el nord esperant seguir gaudint d'aquest bonic país que avui està patint pels afectats de la tragèdia.

Esperem explicar-vos històries més divertides ben aviat.

Adéu,

Xevi i Toni.

Unknown ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.

Bones, nois!
La veritat és que sí que ha estat un bon ensurt tot plegat... sort que almenys vam rebre els mails de seguida, perquè el què surt per TV no és gaire agradable de veure, i saber que vosaltres esteu al mig del merder encara menys.
Pot sonar egoïsta, perquè ha "pringat" molta gent i sap molt de greu, però ens alegrem molt que tot hagi quedat en una història dolenta però que ens heu pogut explicar.
Molts petons des de terres catalanes i cuideu-vos molt!
Esperem que no us tremoli més la terra i que les aventures que us queden per viure per aquests països siguin més divertides.
Demà parlem, germanet!!! ; )

Anònim ha dit...

hola makos!!Me n'alegro molt que estigueu bé,quin ensurt!Ja veiem que us heu fet famosillos,eh!!D'akí a DOLCE VITA.Fora conya,ens heu espantat molt CABRONASSOS!Un petonàs.Ah,Toni,la iaia t'envia una abraçada i diu que tornis ja (quan li ensenyo les fotos).CLARINS

hola Toni,som la mama i el papa que em estat veient les fotos i l'escrit que heu fet.Sort que quant ens vam enterar de tot,ja sabiem per la Marta que estabeu be,pero la veritat es que
quant hem llegit tot,no he pogut mes que plorar i donar gracies perque no us ha pasat res.Molts petons i forces abraçades i petons per tots dos.PAPA I MAMA

Anònim ha dit...

HOLA la fàmilia Subirana,Serra i Castells ens alegrem molt que tot aixi quedat en un ensurt i alhora en una experiència mes .
Ens alegrem que estigeu BE

Desitgem de tot cor,tal com dieu vosaltres que les properes croniques,siguin diferents i tan distretes com sempre.

Jo no he pogut merar les fotos encare perquè a SPT l'uifi no funciona ,i per telefon no hi ha forma dde descarragar res.

Molts petons i una abraçade molt gran
NS

Anònim ha dit...

Bé, els 3 turistes ja som a casa.
Aquest és el resum de la tornada i de com vam viure nosaltres el terratrèmol:

Després de la despedida amb els 2 cracks, el dimarts a Cuzco, agafem l'avió amb destí a Lima i com si fós la cua del bus pujem en un vol anterior que no anava plè... ens estalviem una bona estona d'espera.
Un cop a Lima ens instalem a la zona "guiri", al barri de Miraflores, on passem la nit.

El matí de dimecres, entre les 9 i les 10, apagón general a la ciutat. Hi ha una mica de caos circulatori pero res d'anormal, potser és un dels primers efectes del moviment sísmic que s'esdevindria al cap de poques hores??...
Nosaltres seguim amb el nostre plà, arribem a l'aeroport i agafem el vol cap a Caracas a les 12.45 del migdia.

El gran terratrèmol ens agafa a nosaltres sobrevolant la seva amazònica camí de Venezuela.

Arribem a Caracas el vespre del dimecres i un cop instalats a l'hotel ens enterem per la TV de les primeres notícies sobre el moviment sísmic... sorpresa, confusió, preocupació... Ens quedem a l'hotel seguint les notícies, que cada cop són més pessimistes, fins a l'hora de dormir.

El matí del dijous comprovem que els 2 cracks estan bé, també avisem a les famílies pq no pateixin i després de una ràpida visita a la ciutat, continuem el nostre camí. Ens dirigim a l'aeroport per agafar el vol de tornada Caracas-Madrid-Barna.

Arribem el migdia del divendres, cansats i no sense abans haver patit les simpàtiques anècdotes que passen durant els mesos d'estiu als aeroports espanyols: retards, perdua d'enllaços, escenes surrealistes als controls de seguretat, caos en la recollida d'equipatges... tot superat amb altes dosis de paciència i de bon humor.

I vosaltres 2 cracks, continueu disfrutant de l'aventura tal com ho esteu fent!!!

Ra.

Ei nois!!
ens alegrem que estigueu bé després d'aquest ensurt!!
Continueu disfrutant!!

Laura

Unknown ha dit...

Ei xavalins!!
Sóm les ocupes del pis... aqui de terratrèmols cap ni un, però tenim la Meli i en Mató que dónen força guerra... i potser nosaltres encara més... ahaaaaaaai!!
Ei, en serio, ens alegrem que estigueu bé!! Quin susto susto més gros i tarrandòs!! jeje...
Vinga macos, passeu-vos-ho molt bé, cuideu-vos molt!!
I com van les "pubilles"? Mejor cerdos que dan jamones!! jejeje...
Guernándessss, estaves molt guapo eh a la webcam... "te veo en tu salsa" jejejeje...
Subi, perquè no vas sortir?
Ei vailets, tal i com sempre diem: - a ser molt guarros!! Como los cerdos patxi!!
Petons molt grans a tots dos i una abraçada enorme!!!
Us trobem a faltar!!
Ester i Anna (suposo que Cris també però no hi és... però també li poso)
Fins aviat!!!

Anònim ha dit...

Pagina P10SETMANA del mitjà de comunicació OSONA,del dia 23 d'agost.S'ha esgotat tota l'edició, a Sant Pere...llàstima que la popularitat que tindreu és per una mala notícia, una tragèdia.Sempre és bo compartir emocions, coneixements, encara que siguin d'aquests tipus. Alegrar-nos del vostre benestar i continuar gaudint del vostre viatge.sebastià i glòria us enviem una abraçada

ah!l'anterior comentari es refereix a que a l'OSONA Pag.10 hi ha una crònica extreta,suposo, del vostre blog.Acabant d'editar el nostre comentari hem dit:no sabran de què va, si no concretem més.Doncs és això.sebastià i glòria

ei crack !! soc en jordi del EPSS. M'alegro que estigueu be i que es quedes en no res aquell ensurt.

Mirant les vostres fotos he vist les de Amantani. Jo tambe vaig caure a la trampa ... vaig ballar amb una d'aquelles nenes lletjes vestit amb el ponxo. jejeje quins records