elgranviatge@gmail.com MAPA del RECORREGUT

dijous, 11 d’octubre del 2007

Ciutat de Panamà

Els meus dos dies d'estada a la capital s'han acabat, d'aquí a dues horetes agafo un bus cap a Bocas del Toro. I què he fet aquest dos dies?

Finalment, la ciutat no m'ha desagradat tan com podia pintar quan vaig arribar. La sensació inicial no va ser gaire bona, sobretot venint d'on veniem. Ens van deixar al mig de la zona "pija", tot súper car i molts gratacels; una merda. Però al final vam trobar un hostal prou barat; dels que anàvem al veler, set o viut vam decidir quedar-nos al Zully's.

L'endemà al matí, ben aviat, vam sortir cap a veure el canal de Panamà amb la Mollie, la Nyree i l'Steve. És important arribar força d'hora perquè el vaixells passen per ordre de pes. Mentre ens apropàvem ja vam poder veure desde lluny una bèstia que portava contendors i un "armatoste" que pensàvem que era un edifici fins que es va començar a moure. Es tracta d'una visita molt interessant al meu parer. A mi em va agradar molt i és curiós veure com passen els vaixells i fan servir els "assensors" o "esclusas" de Miraflores per salvar els desnivells. Nosaltres en vam enganxar un parell de bastant grans procedents de Japó i que es dirigien cap a la costa est dels Estats Units. Entre les curiositats us explicaré que el 1r país en mombre de vaixells registrats al món és precisament Panamà. Això és degut a que els que ténen bandera panamenya paguen una mica menys per passar pel canal. Segons van dir i em sembla recordar els següents són Bahamas, Liberia, Honk Kong i les Illesa Marshall, quines mafies!
Una altre curiositat que em va fotre molta gràcia va ser els récords del que va pagar més i el que va pagar menys. La cosa va per pes, resulta que el que va pagar més va ser un vaixell de contenidors que va pagar cap a 280.000 dollars i el que menys 50 cèntims o alguna cosa així, era un paio que va decidir fer el canal de Panamà nedant! quin crack, no me l'imagino passant per les "esclusas" de Miraflores.
Bé, aquells tres se'n van cansar aviat i jo vaig decidir quedar-me una estona més veient passar els vaixells.

Per acabar de conèixer la ciutat, vaig anar a donar el vol pel casc antic, tan antic que cau a troços! La veritat és que és una llàstima perquè és molt bonic. Estan intentant rehabilitar-ho de mica en mica. I mentre, al fons pots veure com al centre econòmic, l'skyline no para de créixer.
És molt més interessant la zona vella que la nova clar, hi ha mercats i sobretot llocs per menjar, pendre un gelat o un batut molt bé de preu. També he aprofitat per fer algunes compres aprofitant els outlets que hi ha a dojo per aquí.

Ahir al vespre vam celebrar l'aniversari de l'Alena, mentre alguns es fotien els cuba-libres amb manguera, vaig conèixer en Xavier i la Marta de Blanes. Molt ben parits, em van explicar els seus plans que van resultar ser just a l'inversa dels meus. Ells van començar a México i segurament acabaran a Buenos Aires. La vam fer petar una bona estona explicant-nos llocs interessants que haviem visitat i recomenacions varies. Per cert, molt bons els spaghetti amb col d'en Xavier.

I això és tot, amb un parell de dies n'he tingut ben prou. No tinc gaires ganes de ciutat i sí moltes d'illes i mar! A veure com està això de Bocas de Toro.

Unknown ha dit...

Subiiiiiiiiiiiiiiiii! Ja torno a ser la primeraaaaaaaaaaaaaaaa!
Ja tens raó, ja, les ciutats per una estoneta estan bé, però jo també em decantaria més per illes i mars d'aquests tan blaus que ens descobreixes últimament... ajjjaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!
(per cert, sembles en Mikimoto i els seus Afers Exteriors, nà trobant catalanets pel món!).
Apalins, a cuidar-se i fins aviat, i no pateixis, que quan en Garmens es posa tontu perquè et troba a faltar l'enviem a teràpia a la consulta del Mestre Tortadavia _ és una mica car però val la pena intentar-ho _ i sembla que de mica en mica va superant això de no llevar-se al teu costat!
Fins el proper capítol! Vagi bé!

Anònim ha dit...

EN RAJOY HA DIT QUE AVUI DIA 12 D'OCTUBRE FEM NOTAR ELS NOSTRES SENTIMENTS.
PENJA LA SENYERA!

Hola xevi,la canço d'en Tortadavia no l'enteng massa, pero si es per animarte ,la cantarem.

Soc una mica curta i no entenia massa el funsionament del canal pero miran el teu video a You Tube ne trobat 2 videos mes llarcs,que u explican i es veu mol be , es mol interassan.
Sort fins al proper escrit.Petons
Neus

Xevi Subi ha dit...

Hola gent,
us explico que demà si tot va bé passo cap a Costa Rica. La meva intenció però és saltar-me aquest país ben ràpid per centrar-me més amb Nicaragua. Costa Rica tothom diu que és molt car. Ja vindré algun any de vacances. Així doncs espero explicar-ho tot en un escrit quan tingui opurtunitat. Segurament des de Nicaragua.
Vagi bé.

Anònim ha dit...

Hola!! vaig escriure fa uns dies quan encara no sabies cap on aniries i et vaig recomanar Nicaragua. Jo hi vaig estar un mes i per mi els millors llocs per visitar són:
-San Juan del Sur ( al Pacífic fronterer amb Costa Rica)
-Granada ( ciutat colonial 1000 vegades millor que Managua, a més a més fa un parell d'anys una parella de Tona hi té un hotelet, ho sento no sé la direcció pq jo hi vaig anar fa 4 anys i encara no hi era!! però Granada és petit...)
-L'Illa d'Ometepe al mig del gran llac.
-El volcà Mombacho ( pots pujar caminant i baixar amb un circuit de tirolines i ponts... està molt bé, però és a preu de turista!)
-Corn Island : és una illa paradisíaca però has d'agafar "avió" per arribar-hi pq és al carib, allà són negres i parlen "spanglish"
-Tema menjar quan et cansis de menjar "Gallopinto" a Granada hi ha un restaurant d'una "zaragozana" que s'hi menja molt bé, és clar que també és més car... Crec que es deia Conchi.

Molta sort!
Maria

Xevi Subi ha dit...

De moment he pogut penjar unes quantes fotos i uns videos.
Fins aviat.
Merci Maria pels teus apunts!

QUINES PLATGES ....
QUINES PALMERES ....
QUIN CLIMA (NO?)....
QUINA VIDA !!!
DISFRUTA MOLT !!!
CUIDA'T I MOLTS SORT.
ENS HA AGRADAT MOLT VEURE EN "DIRECTE" EL FAMÓS CANAL DE PANAMÀ
AH! VAS REBRE LES FOTOS DEL TEU PARE A LA PLAÇA DE MANLLEU NO?

RAQUEL, JORDI I OLEGUER

Pfffffffffff!!!!!!!
Le catalan plus ca va, moins ca va , comprends plus rien. J'ai vraiment du mal avec les langues barabres.
D'un cote tant mieux, les photos sont bien assez deprimantes comme ca.
J'en reviens pas que vous soyez encore en vadrouille bande de saligauds!!!
Je vous attends a Edimbourg ou je me suis finalement crashe.

Le plus beau, intelligent et spirituel francais rencontre lors de votre voyage, tres en colere d'avoir perdu contre ces salopards de rosbeefs.

P.S : Genial l'itineraire

P.S 2: Espero que tienen un buen traductor frances

Me connecte de temps en temps sur le site pour jeter un oeil sur votre itineraire